| Auteur |
Bericht |
|
rudebwa
Lacebag Veteran
|
geweldig, sjeiks is een held
| vr apr 11, 2008 5:44 pm |
|
 |
|
ScavengerNL
Lacebag Family
|
Trek zijn album persoonlijk niet al te best! 
|
| za apr 12, 2008 12:18 am |
|
 |
|
rudebwa
Lacebag Veteran
|
haha nee teveel tracks achter mekaar trek ik ook niet, maar af en toe ga ik gewoon stuk om die achterlijke uitspraak van em
| za apr 12, 2008 12:51 am |
|
 |
|
Da ProX
|
Morgen 'Brainpower - Hard en Hart' in stores
|
| zo apr 13, 2008 5:10 pm |
|
 |
|
Warhead
Luc Aarts groupie
|
Ik verheug me meer op een griepepidemie.
_________________ in my quest to maintain originality, persona and longer life, I have happened upon this new device (the net) which offers unlimited possibilities and unseen horizons.
|
| zo apr 13, 2008 6:19 pm |
|
 |
|
Da ProX
|
Warhead schreef: Ik verheug me meer op een griepepidemie. hater
Jij luistert zeker liever naar Sjaak 
|
| zo apr 13, 2008 6:27 pm |
|
 |
|
maarten
|
sjaak staat toch ook op brains album?? 
_________________ Life is like a box of nike shoes..
|
| zo apr 13, 2008 6:28 pm |
|
 |
|
Warhead
Luc Aarts groupie
|
Da ProX schreef: Warhead schreef: Ik verheug me meer op een griepepidemie. hater Brainpower maakt het niet moeilijk om hem te haten, geforceed buitenbeentje, om met Extince te spreken.
_________________ in my quest to maintain originality, persona and longer life, I have happened upon this new device (the net) which offers unlimited possibilities and unseen horizons.
|
| zo apr 13, 2008 6:29 pm |
|
 |
|
Da ProX
|
klopt, daar baal ik nu al van
|
| zo apr 13, 2008 6:29 pm |
|
 |
|
Da ProX
|
Warhead schreef: Da ProX schreef: Warhead schreef: Ik verheug me meer op een griepepidemie. hater Brainpower maakt het niet moeilijk om hem te haten, geforceed buitenbeentje, om met Extince te spreken.
Volgens mij heeft Extince er 3 jaar over gedaan om 'geforceerd buitenbeentje' te bedenken 
|
| zo apr 13, 2008 6:31 pm |
|
 |
|
Warhead
Luc Aarts groupie
|
Sta niet Extince te promoten, maar daarmee sloeg hij de spijker op zn kop. Als Brainpower een keer stopt met huilen en zielig doen en eindelijk eens besluit voor welke doelgroep hij muziek gaat maken zal ik m nog eens checken. Skills heeft hij wel, maar hij is nogal de weg kwijt.
|
| zo apr 13, 2008 6:33 pm |
|
 |
|
Da ProX
|
Laten we geen Extince vs Brainpower discussie starten want dat kan lang duren. (Brainpower bijvoorbeeld sloeg de spijker ook aardig knap op z'n kop met Ghostbusters.)
Weet niet wanneer Brainpower heeft gehuild en zielig heeft gedaan. Ben het wel totaal met je eens dat hij de weg een beetje kwijt is, echter vind ik dit pas sinds zijn tweede album (Verschil moet er zijn). Word dat hij voor een vaste doelgroep moet gaan.
Ik ben zeer benieuwd naar wat z'n nieuwe album te beiden heeft, ik hoop op een album van kaliber Door merg & brain
|
| zo apr 13, 2008 6:41 pm |
|
 |
|
empha
spietkong
|
heb die brainpower albums al,
alleen is .wma, e ndat is zure overval
|
| zo apr 13, 2008 7:12 pm |
|
 |
|
Warhead
Luc Aarts groupie
|
Ik zit ook absoluut niet te doelen op een Brain vs Ex gedoe, die quote pastte daar gewoon goed.
Brainpower huilt altijd dat hardcore hiphop fans m niet serieus nemen. Bij 5 jaar Hiphopinjesmoel klom ie na een grap over hem het podium op en ging ie als een klein meisje die haar pop kwijt was zitten huilen dat ie niet serieus genomen werd. Verder ging ie van 'Je klinkt wel als een rapper maar je ziet er niet zo uit' binnen een maand over tot etalagepop van Karl Kani, tja... Verder kon ik niet tegen dat overdreven hiphop zijn van hem bij Yo! VPRO raps ('Zoals ik DMC daar zie rappen bij die auto, daar moet ik zowat van huilen') en hoe hij nogal geforceerd Amerikaanse slang en uitdrukkingen in zn teksten propt. En dan natuurlijk het Nas incident en de 'featuring' van Kool Keith (wat slap gelul tussen een plaat door) Brain neemt zichzelf veel te serieus.
Heb al recensies gelezen, nieuwe album wordt echt niet zoals zn eerste (wat best een aardige plaat was, op de debuutsingle na dan die volledig bestond uit lines van Amerikaanse rappers, maar dan vertaald naar het Nederlands)
|
| zo apr 13, 2008 7:17 pm |
|
 |
|
Cloud
& Achstik
Geregistreerd: zo maart 30, 2008 10:18 pm Woonplaats: Zoetermeer / Eindhoven
|
Warhead dropt die facts. Daarom is hij zo groot hij zit gewoon vol nuttige feiten over hiphop en sneakers en skaten.
_________________ Concrete
|
| zo apr 13, 2008 7:19 pm |
|
 |
|
rIVENJE
|
mooi geformuleerd
_________________ Nederhoppers.nl
|
| zo apr 13, 2008 7:30 pm |
|
 |
|
Da ProX
|
Warhead, moet toegeven dat je het mooi hebt opgeschreven.
Ik denk ook dat het probleem bij Brainpower is dat hij zichzelf te serieus neemt, misschien een soort drang om zichzelf te bewijzen. Dat komt ongetwijfeld voort uit het feit dat hij voelt dat mensen hem niet serieus nemen. Dit heeft hij echter weer volledig aan zichzelf te danken door slechte/mislukte projecten en features.
Desondanks weet ik zeker dat hij nog steeds de potentie heeft om één van Nederlands beste hiphoppers te zijn, alleen maakt hij het zichzelf de laatste tijd dus erg moeilijk.
Ik hoop op een aantal tracks die echt vanuit hem zelf komen (zoals Tijdloos, Alleenzaam, Cathy en Verlies) daarin is hij naar mijn mening nog altijd het sterkst.
|
| zo apr 13, 2008 7:42 pm |
|
 |
|
Warhead
Luc Aarts groupie
|
In potentie kan Lange Frans ook best dik komen. Potentie betekend geen reet.
|
| zo apr 13, 2008 7:49 pm |
|
 |
|
Da ProX
|
po·ten·tie (dev)
1 vermogen
Het vermogen van Brainpower schat ik wel wat hoger in dan dat van Lange Frans. Daarbij komt dat Brainpower dit vermogen in enkele tracks al heeft laten zien
|
| zo apr 13, 2008 7:57 pm |
|
 |
|
Warhead
Luc Aarts groupie
|
Als je Frans op die oude Spit battles hoort (check Fabchannel) komt ie daar echt lekker hard en rauw.
En potentie boeit niet als er niets mee doet.
|
| zo apr 13, 2008 8:04 pm |
|
 |
|
Da ProX
|
Het inschatten van vermogen in hiphop is een relatief begrip en hangt af van je persoonlijke mening.
Ik heb alleen willen aangeven dat ik denk dat Brainpower kwaliteit kan brengen (zoals hij sporadisch al heeft aangetoond). Dat ie er weinig mee doet is jammer en dan betekent het ook weinig, maar daar ging het mij niet om. Mijn punt is dat ik hoop dat zijn kwaliteiten tot uiting komen op z'n komende album. Is dat niet het geval zal ik het na het horen van het album ook gewoon toegeven
|
| zo apr 13, 2008 8:18 pm |
|
 |
|
rein de vos
|
bij spitt was baas b zelfs wel dope :p
maar ik heb brainpower nooit echt dope gevonden
|
| zo apr 13, 2008 8:20 pm |
|
 |
|
Da ProX
|
Spitt:
Lange Frans (vs Paradize): "Niemand is hier met je down, deze auditie is niet voor een motherfucking clown."
Baas B (vs Tim): "Tim, simsalabim, ik hak je ballen eraf en noem je daarna gewoon Kim."
Brainpower (Wat een jinx is): "Heb 't gehad met velen die 't zeker nog even niet weten, leven geestelijk nog steeds in 1972, dat is niet onvergeeflijk wel degelijk redelijk ummnou onredelijk en tevens rechtevenredig vervelend."
De één noemt dit potentie en de ander dat 
|
| zo apr 13, 2008 8:57 pm |
|
 |
|
HenkBenzinetank
dikke verrader
|
als ik me het goed herinner, werd frans er daarna uit gebonjourd na zijn battle met een van die gaten van Hadrie..
edit:
Paradize dus ja
|
| zo apr 13, 2008 9:17 pm |
|
 |
|
Da ProX
|
Klopt, Paradize. Hij deed t voor Spitt best aardig in die ronde tegen Lange Frans. Maar een ronde later stond ie met z'n bek vol tanden tegen Tim. Als je wilt lachen is het best de moeite waard om het weer eens te bekijken (Fabchannel)
|
| zo apr 13, 2008 9:22 pm |
|
 |
|
HenkBenzinetank
dikke verrader
|
Ik weet het, goede vriend van me zit in h3 
|
| zo apr 13, 2008 9:27 pm |
|
 |
|
empha
spietkong
|
Da ProX schreef: Spitt: Lange Frans (vs Paradize): "Niemand is hier met je down, deze auditie is niet voor een motherfucking clown." Baas B (vs Tim): "Tim, simsalabim, ik hak je ballen eraf en noem je daarna gewoon Kim." Brainpower (Wat een jinx is): "Heb 't gehad met velen die 't zeker nog even niet weten, leven geestelijk nog steeds in 1972, dat is niet onvergeeflijk wel degelijk redelijk ummnou onredelijk en tevens rechtevenredig vervelend." De één noemt dit potentie en de ander dat 
ga je nou 'freestyle' vergelijken met een geschreven tekst?
langr frans zou 4 jaar geleden met een solo album moeten komen, zou die dnek ik wel dope zijn,
|
| zo apr 13, 2008 9:47 pm |
|
 |
|
empha
spietkong
|
ik heb trouens die twee nog op me pc staan,
video welteverstaan
|
| zo apr 13, 2008 9:50 pm |
|
 |
|
Da ProX
|
Nee, het was een reactie op de verhalen hierboven. (Terwijl Spitt wel degelijk veel weg heeft van geschreven tekst.)
|
| zo apr 13, 2008 9:57 pm |
|
 |
|
mrkho
khodachi
|
Als brainpower een neger was vonden jullie het wel allemaal dope...
_________________ Suske(Jeltos) & Wiske(Noddie) genomineerd voor zakenmannen van 2010
|
| ma apr 14, 2008 9:50 am |
|
|